Fanoušci značky Ferrari v téhle kreaci zepředu jistě poznají model 612 Scaglietti, vyráběný v letech 2004 až 2010. A třebaže mu na mřížce v nárazníku zůstal vzpínající se hřebec, vůz se jmenuje prostě Vandenbrink Shooting Brake.

Okna v zadní části střechy jsou velmi zajímavým detailem.

Okna v zadní části střechy jsou velmi zajímavým detailem.

Karosárna na tomto projektu pracovala přinejmenším od roku 2009, kdy se objevily první skici. Detaily o tom, jak vůz vznikal či jaká jsou jeho konkrétní technická řešení, si nechala pro sebe.

Řada zajímavých věcí ale je patrná na první pohled. Jednak to je enormně tlustý a nepříliš elegantní C-sloupek, který výhledu šikmo dozadu jistě neprospívá. A jednak, a to hlavně - všimněte si střešních oken, která naopak můžou eleganci rozdávat.

Díky střešním oknům není vzadu tma jako v pytli. Výhled ven ale asi nebude nic moc.

Díky střešním oknům není vzadu tma jako v pytli. Výhled ven ale asi nebude nic moc.

Podle webu automobilky zůstává pod kapotou sériový dvanáctiválec Tipo F133F/H o objemu 5,7 litru, výkonu 540 koní a točivém momentu 588 N.m. Máte-li rádi manuální převodovky, oceníte i výhodu, že se 612 Scaglietti vyrábělo právě i s manuální převodovkou, zatímco dnes automobilka Ferrari nic takového nenabídne.

Vozů s karoserií typu shooting brake na světě není mnoho, což je v rámci variability nabídky možná trochu škoda. V tomhle případě si však nejsme jisti, jestli sériové 612 Scaglietti není přeci jen hezčí.

Sériové Ferrari 612 Scaglietti

Sériové Ferrari 612 Scaglietti

FOTO: Ferrari

Cena přestavby nebyla oznámena, ale s žádnou lácí nepočítejte. Vandenbrink píše, že vozy budou stavěny zakázkově. Cena standardního Ferrari 612 Scaglietti se v běžné inzerci ojetých aut pohybuje od zhruba 1,3 milionu do 4,3 milionu korun.