Wankelův motor je agregát, který oslňuje svými charakteristikami. Především výkonem při vysokých otáčkách, protože písty zde nekonají posuvný, ale krouživý sférický pohyb. Není tak třeba měnit posuvnou sílu na rotační a agregát jde do otáček naprosto úžasně. Bohužel má i spousty neduhů (jako vysokou spotřebu oleje), které se ale prý Mazdě podařilo překonat.

Wankelův motor tak může žít. Bohužel se v souvislosti s budoucností tohoto typu motoru hovoří spíše jako o záložním motoru pro prodloužení dojezdu nových elektromobilů.

Jenže podle rozhovoru Automotive News s šéfem Mazdy Akiro Marumotem všichni v Mazdě doufají, že tenhle motor se vzkřísí tak, že bude pohánět svůj model samostatně. Bohužel je to ale v současné době nereálné. Především evropské emisní normy dávají přednost agregátům, jako je SkyActiv-X.

Nový Wankelův motor byl vytištění na 3D tiskárně

Nový Wankelův motor byl vytištěn na 3D tiskárně.

Jenže jak Marumoto řekl, není to jediný problém. Instalace do nějakého konkrétního modelu je natolik problematická z důvodů absence nějaké vhodné platformy, emisí i vhodného vozu, že zatím byl tenhle plán na sportovní Wankel upozaděn. Přesto stále všichni v Mazdě doufají, že jednou se vše podaří a sporťák s otáčkami kolem 9000 ot./min vyjede.