Civilní benzínové verze BMW řady 3 gen. G20 si můžete koupit jen s automatem, manuál je k mání jen ke slabým dieselům. Vrcholná varianta M3 ale bude k mání i s tradiční manuální převodovkou. Ve stopách větší M5 nepůjde ani co se týče pohonu - bude k mání s pohonem ryze zadní nápravy.

Markus Flasch, předseda představenstva divize M, která stojí za ostrými BMW, se pro australský magazín Go Auto rozhovořil o budoucnosti - a fanoušky svými slovy těší. „Pro M3 se nám podařilo převzít celý koncept pohonného ústrojí, které nabízíme v M5, a udělali jsme verzi se zadním pohonem a verzi s manuální převodovkou,” řekl.

Test BMW 330i: Návrat ke sportovním kořenům

Nesouhlasí s politikou AMG, jehož šéf se nedávno nechal slyšet, že o zadokolky není zájem, takže budou staženy z nabídky. „U současné M5 lidé jen výjimečně vypínají čtyřkolku,” přiznává Flasch, ale u modelů jako M2, M3 nebo M4 dává pohon pouze zadních kol nejlepší smysl, „protože s nimi lidé jezdí za hezkého počasí, při zvláštních příležitostech”.

BMW M5

BMW M5

FOTO: Martin Žemlička, Novinky

„Není to černobílé, ale obecně je rozdíl mezi většími auty - delší rozvory náprav, osmiválce - a menšími auty s řadovými šestiválci, která jsou auty ‚do hezkého počasí‘, kde je poptávka po zadním pohonu a manuální převodovce,” rozebírá Flasch.

Řekl též, že nemáme očekávat ostré verze X2 a příští generace řady 1. Také se v nabídce nemá objevit GTS; ostřejší varianty BMW M se mají jmenovat CS a CSL. Fanoušci vědí, co tato písmena skrývají - M3 CSL gen. E46 je dodnes považována za jedno z nejlepších sportovních BMW v historii.

BMW M3 CSL gen. E46

BMW M3 CSL gen. E46

FOTO: BMW