Divize BMW Motorsport nedávno vůbec poprvé uvedla dvojici X3 a X4 ve svém dvorním provedení M. Nyní už dokončují testování většího bratra, druhé generace X5 M. Na Nordschleife se jej podařilo natočit při opravdu ostrém tempu.

Podobně, jako u minulého vydání, očekávejme také příbuzné X6 M. Poprvé se však dočkáme také verze Competition. Pohonné ústrojí má být příbuzné se současnou M5. Osmiválec o zdvihovém objemu 4,4 litrů, přeplňovaný dvěma turbodmychadly, by měl nabídnout 600, respektive 625 koňských sil právě v provedení Competition.

Zákulisní zprávy hovoří o zrychlení z nuly na sto kilometrů za hodinu pod čtyři sekundy. O něco agilnější má novinka být díky pohonu všech kol M xDrive, který ve velkém poměru preferuje zadní kola. Zdali půjde pohon omezit pouze na „zadek”, jako je tomu u M5, zatím není jasné.

Maskování je poměrně střídmé, ale žádné překvapení stejně nikdo neočekává. X5 M bude mít nižší a širší podvozek, agresivnější bodykit a čtveřici výfukových koncovek na zádi. Právě v doprovodu X6 M se má tento rychlý „mastodont” představit ještě do konce roku.