Malý ostrý hatchback Fiesta ST je sice už v základu hodně dobré auto s dostatečným výkonem, ovšem posun ze 197 na 222 koní je přece jen hodně citelný. Zrychlení z 0 na 100 km/h se sníží o půl sekundy na rovných šest sekund. Ostatně ono tu nejde jen o navýšení výkonu, ale také točivý moment se zvýšil z 290 na 340 N.m. Také se sníží otáčky, ve kterých dosahuje agregát maxima točivého momentu.

Tohle jsou dvě potřebné věci k tuningu: OBD II konektor s bluetooth a aplikace v mobilu.

Tohle jsou dvě potřebné věci k tuningu: OBD II konektor s bluetooth a aplikace v mobilu.

A jak je to s tou aplikací pro mobil? Samozřejmě že tuner vyměnil i některé díly v motoru, jako například nový propustnější závodní vzduchový filtr. Novinkou je ale skutečně aplikace v mobilu a bluetooth konektor do OBD II diagnostického portu. Systém, který se jmenuje SMARTflash, dokáže pomocí mobilní aplikace během chvíle přepínat mezi různými nastaveními. Navíc je součástí i speciální rozšíření pro imobilizér, takže ukradení vozu je ještě těžší.

Jen nenápadná plaketka na zádi prozrazuje, že tohle auto má na víc.

Jen nenápadná plaketka na zádi prozrazuje, že tohle auto má na víc.

V rámci upgradu jsou zahrnuty tři kalibrace a na změnu stačí dvě minuty. Přitom nejsou zapotřebí žádné dráty, notebook a široké znalosti ECU jednotek.

Samozřejmě je tu otázka životnosti. Mountune ale říká, že vše prošlo náročným testováním a ještě ani jednou nezaznamenali jakýkoli problém. Cena je 662 liber, což je v přepočtu asi 20 000 Kč.