Řadová architektura šestiválcového motoru je jednodušší, žádá si méně součástek a z principu nabídne kultivovanější chod než vidlicové provedení. Přesto zejména kvůli úspoře místa začaly motory do V po přelomu tisíciletí hrát prim. Nedávno se k řadové konstrukci vrátil Mercedes, nyní tak činí Jaguar Land Rover.

Poprvé se třilitrový šestiválec do V v Jaguarech a Land Roverech objevil v roce 2000. Jako společný produkt s mateřským Fordem definitivně nahradil legendární kovařinu v podobě řadové AJ16. Nyní pomalu končí i tento motor, znovu při příležitosti změny majitele. Tata Motors britský koncern vlastní už od roku 2008, postupně se fordových pohrobků Indové zbavili vlastními modulárními motory v kategorii čtyřválců, nyní dochází na šestiválce.

Mild hybridní pohon stojí uprostřed motorové palety verze Sport.

Mild hybridní pohon stojí uprostřed motorové palety verze Sport.

Nový řadový motor vlastního návrhu má opět zdvihový objem tří litrů. Je přeplňován jak dvoukomorovým turbodmychadlem, tak elektrickým kompresorem v rámci 48V sítě s elektromotorem. Ústrojí s pomocným elektromotrem je mild-hybridní a nabízí výkon 294 kW (400 koní) a točivý moment 550 N.m. Zrychlení z nuly na 100 km/h zabere 6,2 vteřiny a maximální rychlost činí 225 km/h.

Nový motor je prozatím v nabídce jen ve speciální edici HST, která se liší doplňky exteriéru a jejíž cena ještě nebyla oznámena. Postupně se rozšíří jak do celé nabídky Range Roveru, tak rovněž nahradí i vidlicové jednotky v celém koncernu. U větších modelů tak bude tvořit páteř nabídky.

Verze HST se liší karbonovými doplňky.

Verze HST se liší karbonovými doplňky.

Řadová jednotka je delší, ale v konstrukci jednodušší.

Řadová jednotka je delší, ale v konstrukci jednodušší.