Každá technologie, která je v automobilovém průmyslu novotou, se nejprve objeví v dražších vozech, aby poté sestoupila až do dostupných vod. Podobně je to i s elektromobilitou. První moderní elektromobily se většinou rozhodně nedaly nazvat luxusním zbožím, ale byly vážně drahé. Navíc dnes je tomu s další vlnou vozů, jako je Jaguar I-Pace, jinak. Už můžeme hovořit o hodnotných vozech, které si svým provedením svou vyšší cenovku obhájí.

V souvislosti s tímto trendem se začíná hovořit o rozšíření elektromobility mezi dostupné vozy masového dopadu. Do určité míry to jistě půjde. „Máme jasný cíl učinit elektromobilitu dostupnou pro širší pás populace. Jenže cenová hladina už dále snižovat nepůjde, dokud v malých autech budou baterie,” říká pro agenturu Reuters člen představenstva Volkswagenu Hans Dieter Pötsch.

Nová éra bude, převrat nečekejme

Právě Volkswagen se letos chystá k představení prvního modelu řady I.D., která má odstartovat novou éru. Cenově se nový hatchback má přiblížit klasickému Golfu, který bude uveden v osmé generaci ve stejném termínu. Ovšem níž už to podle Pötsche půjde jen těžko.

Mohou za to výrobní ceny baterií do elektromobilů. Segment B a zejména menší A tak podle něj bude ještě delší dobu provázán s úspornými a relativně levnými spalovacími motory, vzhledem k trendům zejména zážehovými. Malé elektromobily prý zůstanou v příštích letech i přes kvapný vývoj v této oblasti pro zájemce o levné vozy nedostupnými.