Letecký inženýr Kostya Khomutov, dva elektroinženýři Alex Tkachenko a Nick Sherstyuk a šéf společnosti Tim Sherstyuk navíc tvrdí, že k tomu nepotřebovali nic, co dnes vyvíjí všechny gigantické koncerny a laboratoře celého světa. Oni totiž takhle dokážou nabít jakýkoli současný akumulátor, používaný v automobilech.

Nepoužívají žádné supermoderní materiály, nesnaží se změnit chemické složení nebo zmenšit akumulátory na minimální velikost. Prostě jen vytvořili speciální nabíjecí cyklus.

"Většina společností se zaměřuje na vývoj nových chemikálií nebo materiálů, aby se zlepšila rychlost nabíjení baterií, říká Kostya Khomutov. „Vývoj nových materiálů je obtížný a zavedení výroby pro potřeby automobilových společností vyžaduje miliardy dolarů. Naše technologie je kombinací softwarových algoritmů (AI) a elektroniky, která pracuje s Li-ion bateriemi, které již byly ověřeny, testovány a vyráběny výrobci baterií. Nic jiného nemusíte měnit."

Na CES představili celou tu technickou parádu, jak dobít akumulátory s kapacitou 60 kWh na dojezd 190 km za patnáct minut, což je čas, za který klasická rychlonabíječka stihne nabrat energii na pouhých 25 km.

Jednoduchá myšlenka

Vývojáři postavili v suterénu domu laboratoř, kde aplikovali svoje poznatky a původní myšlenku, která říkala, že nabíjení je problematické z toho důvodu, že různé faktory mohou výrazně dobíjení zpomalit. Jedním z faktorů je třeba zahřívání. Zařízení GBatteries toto řídí nastavením velmi specifického nabíjecího modelu, který "zpomaluje" a "zrychluje" nabíjení podle potřeby. To umožňuje nabíjení mnohem rychleji za správných podmínek.

Zajímavé je, že jejich výzkum se postupně stal tak pozoruhodným, že jej začaly sponzorovat a podporovat různé společnosti, jakými jsou Airbus Ventures, Initialized Capital, Plug and Play nebo SV Angel.