Hlavní obsah

Nejikoničtější Porsche 911 s bohatou závodní historií jde do aukce

Mezi všemi speciálními modely Porsche 911 je jeden, který je fanoušky považován za nejdůležitější, snad i proto, že byl základem dnes opěvovaným ostrým verzím RS. Je to 911 Carrera RS 2,7 z roku 1973. Tenhle kousek toho má za sebou opravdu hodně, ale péče tomu odpovídá.

Foto: Silverstone Auctions 5x

Porsche 911 Carrera RS 2,7

Článek

Carrera RS 2,7 původně vznikla v počtu pěti stovek kusů jako homologační speciál pro 911 RSR, závoďák skupiny 5; takových aut je v historii relativně hodně a snad všechna jsou sběrateli ceněná. Později bylo vyrobeno dalších 1 090 aut. Bílý exemplář se zelenými polepy, který si tu můžeme prohlédnout, je jedním z té první homologační pětistovky.

Foto: Silverstone Auctions

Tzv. kachní ocas se poprvé objevil právě na RS 2,7.

Má číslo šasi 9113601274 a byl vyroben v květnu 1973 pro zákazníka ve Spojených státech. Vznikl ve verzi Touring, tedy té komfortnější ze dvou možností, a zákazník připlatil např. za hlavové opěrky, sportovní sedačky, zadní mlhovku, rádio nebo střešní okno, které už však na autě není.

Verze Touring si zachovala většinu interiéru z 911 S, na které byla Carrera RS 2,7 založena, na rozdíl od varianty Sport, která byla co nejlehčí - a co nejblíže oné závodní 911 RSR.

Foto: Silverstone Auctions

Siluetu má devětsetjedenáctka dodnes stejnou.

Technické odlišnosti od 911 S ale byly u obou variant stejné - rozšířené zadní blatníky kvůli širším zadním kolům a spoiler, označovaný jako „kachní ocas”, byly viditelné.

V útrobách narostl objem plochého šestiválce z 2,4 na 2,7 litru a motor dostal mechanické vstřikování paliva místo karburátoru. Výsledkem bylo 213 koní a 274 Nm a zrychlení na 60 mph (97 km/h) za 5,5 vteřiny - v roce 1973 úchvatná hodnota.

Foto: Silverstone Auctions

Verze Touring byla ze dvou nabízených ta komforntější. Rádio bylo i tak za příplatek.

Bílý kousek na fotkách se v roce 1986 stěhoval zpátky do Německa, když ho z USA koupil tehdejší prezident německého klubu majitelů klasických devětsetjedenáctek, Wolfgang Thonemann. Získal pro vůz velmi zajímavou registrační značku - K-RS 911.

Thonemann nejenže s vozem závodil, dokonce se stal evropským šampionem ve třídě 6 v roce 1987. Později vozu dopřál generální opravu včetně motoru, při které šestiválec dostal novější blok z RS modelového roku 1974.

Foto: Silverstone Auctions

Při generální opravě v 80. letech se sem nastěhoval blok motoru z RS modelového roku 1974.

O deset let později se vůz dostal k současnému majiteli, který s ním dále závodil v rallye historických aut po celé Evropě. Také se účastnil přehlídek, kde získával ocenění.

V roce 2017 byl vůz kompletně zrenovován u firmy Premier Panels Skills, která má k takové práci posvěcení od Porsche, a dokonce v renovacích získala v roce 2016 ocenění. A nyní může být váš - dům Silverstone Auctions ho nabídne k prodeji v aukci Autosport International Sale v Birminghamu 12. ledna. Připravte si ale pořádný balík - odhad ceny míří mezi 340 a 380 tisíc liber, tedy cca 9,67 - 10,81 milionu korun.

Reklama

Výběr článků

Načítám