Pro Volkswagen tedy žádná novinka. Tato značka postupně testovala snad všechny pohony a paliva na světě. A zatímco Sun Fuel pomalu usnul, ve spolupráci s finskou olejářskou společností Neste a univerzitou v Coburgu vyvinuli nový typ nafty, která už nevyužívá biomasu, ale fritovací olej.

Volkswagen popisuje celý proces jednoduchým souslovím – z fritézy do nádrže. Samozřejmě že nejde o ten tradiční pokus, který se jednu dobu objevil i v Čechách, kdy si lidé skutečně lili do nádrží použitý přefiltrovaný olej z fritéz. Toto je produkt, v jehož základu je právě tento olej, ale ve výsledku nafta splňuje normu DIN EN 590.

Nová nafta má označení R33 Blue Diesel

Nová nafta má označení R33 Blue Diesel

FOTO: Volkswagen

Podle Volkswagenu je měřením zjištěno, že spalováním této nafty se snižují emise CO2 o 20 % proti automobilům, které používají klasickou naftu.

V současné době bude nafta nabízena na vybraných stojanech ve Wolfsbugu a také testovací provoz pojede přímo v továrně v Salzgitteru. Volkswagen by rád tuto naftu rozšířil na více míst, aby snížil emise naftových motorů. Pokud by se tak stalo, chce koncern používat název Green Premium.