Už několikrát jsme psali o tom, že Kia Soul EV ztratí všechny spalovací motory a v nové generaci se stane pouze elektromobilem. Tím se jen podtrhnou její městské ambice, i když samozřejmě za město může vyjet. Vždyť dostane novou lithium-iont polymerovou baterii s kapalinovým chlazením a kapacitou 64 kWh, což znamená méně častou potřebu každodenního dobíjení. Navíc díky systému stejnosměrného rychlodobíjení CCS (Combined Charging System, již v základu) by dobití baterie mělo být celkem rychlé.

Kia Soul EV

Kia Soul EV

Nová baterie se v současnosti testuje za účelem stanovení přesného dojezdu podle EPA. Výsledky se očekávají počátkem roku 2019 a budou oznámeny v pozdějším termínu.

Nový Soul nabídne elektromotor o výkonu 201 koní s točivým momentem 395 N.m (tedy mnohem více než dosavadních 285 N.m u odcházející generace). Zajímavé je, že auto nespoléhá jen na automatickou techniku rekuperace brzdění, ale sám řidič si může nastavit, jak silně má zrovna auto brzdit, a tedy rekuperovat. Funkce Brake and Hold umožňuje pomocí páčky pod volantem zpomalit vozidlo úplně do zastavení a při jízdě prakticky používat jen akcelerační pedál.

Kia Soul EV

Tady je změna minimální.

Trochu zklamáním je interiér, se kterým si designéři nedali moc práce. Na to, jak se snaží zvenčí auto vypadat futuristicky, uvnitř je tak trochu vzpomínka na minulost, a to i přes ten velký displej uprostřed.

Zajímavé je i to, že auto bylo představeno zatím pouze pro severoamerický trh, kde na rozdíl od Evropy nabídne i dva spalovací motory – zážehový dvoulitr a šestnáctistovku. U nás, jak jsme již psali, bude jen elektroverze.