Termín „čtyřdveřové kupé”, ač trochu nesmyslný, se dnes používá hojně u čtyř- a pětidveřových aut s nízkou siluetou připomínajících sporťák. Porsche Panamera patří k nejúspěšnějším zástupcům této kategorie, rozhodně ale nebylo prvním takovým vozem.

Až ohromujícím způsobem červený stroj, na který se díváme na fotkách, vznikl v roce 1980 u firmy California Custom Coach v americké Pasadeně a je výsledkem rozříznutí dvou standardních modelů Corvette generace C3 a spojením tak, aby výsledek měl čtyři sedačky. Prodloužený je tedy rozvor vozu, a to o 76 cm.

Čtyřdveřový Chevrolet Corvette

Prostorný interiér to asi moc nebyl.

Chevrolet chtěl podle webu SuperChevy.com takovéto auto nabídnout s názvem Corvette America, ale kvůli ekonomickému klimatu doby a faktu, že by výsledek byl příliš drahý - standardní 'Vette tehdy stála 30-35 tisíc dolarů, tj. v dnešních penězích 2,2-2,5 milionu korun - na to nikdy nedošlo.

Vyrobeno bylo celkem jen šest kusů; jeden prototyp a pět „produkčních” aut. A podle NBS Auto Showroomu, který tenhle červený kousek nabízí, byla tři zničena. Tento vůz by tedy měl být jeden ze dvou „produkčních”.

Čtyřdveřový Chevrolet Corvette

Oproti standardní Corvette C3 má tahle kreace 76 cm navíc v rozvoru.

Web showroomu, sídlícího v Milpitas v Kalifornii, uvádí, že úplně všechno na autě je originální, od karburátoru po pérování, a že auto za 38 let najelo asi 32 tisíc kilometrů, zejména po výstavách. Majitel vozu požaduje 214 884 dolarů, tedy asi 4,9 milionu korun.

Porsche Panamera GTS (2018)

Porsche Panamera je dnes nejznámějším „čtyřdveřovým kupé”. (Na snímku současná generace ve verzi GTS)

FOTO: Porsche