Hlavní obsah

BMW svolává statisíce aut kvůli riziku požáru

Novinky, maž

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Mnichovská automobilka svolává statisíce automobilů se vznětovým motorem. Jde o preventivní opatření, nicméně v extrémním případě může kvůli vadné součástce dojít k požáru vozidla.

Foto: Marek Bednář, Novinky

Ilustrační fotografie

Článek

Potenciální problém se celosvětově týká až 1,6 miliónu vozidel BMW s naftovým motorem. Jde prakticky o všechny modelové řady a vozidla vyrobená mezi srpnem 2010 a srpnem 2017. V médiích se mluvilo o problému s klimatizací, ve skutečnosti je to kvůli něčemu jinému.

„Interní vyšetřování BMW Group odhalilo, že v případě některých vznětových vozidel se může objevit únik glykolu z chladiče ventilu EGR. To v kombinaci s typickými usazeninami sazí a vysokými teplotami, které se v EGR modulu běžně vyskytují, může vyústit v doutnání částic, což může ve velmi vzácných případech vést k roztavení jednotky sání a v extrémně vzácných případech k požáru,” uvedl pro Novinky.cz mluvčí českého zastoupení BMW David Haidinger.

EGR (Exhaust Gas Recirculation) je ventil, který u spalovacích motorů slouží ke snížení emisí. Principem je recirkulace spalin, kdy se nasají do válce spolu s čerstvým vzduchem a palivem. Pozitivem je snižování emisí oxidu dusíku. Mezi nevýhody EGR pak kromě vyšší ceny patří zanášení sání motoru usazeninami. Pokud EGR funguje správně, nemá vliv na výkon motoru (klapka se při vyšší zátěži uzavře). Obvykle se využívá u vznětových motorů, ale uplatnění při snižování emisí oxidů dusíku má i v případě benzínových agregátů.

BMW majitele, kterých se to týká, samo obešle dopisem, v případě starších automobilů „z druhé ruky” je lepší se informovat v autorizovaném servisu. Problematický EGR ventil se v servisu zkontroluje, případné vadné součástky pak servis na náklady automobilky vymění.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám