Máte všechna malá auta za stejná, stejně nudná? Pak je nový DS 3 Crossback - už léta bez jména Citroën - autem přímo pro vás. Protože v něm nic není tak, jak byste čekali. Snad jen dveře se otvírají jako u normálního auta.

Na předním osvětlení byste marně hledali nějakou rovnou linku, i denní svícení je zahnuté, aby připomínalo písmeno S z loga značky. Naopak zadní světla jsou poněkud horizontální a oproti přídi téměř až nudná.

DS3 Crossback

DS 3 není tak široké, jaký dojem se snaží vzbudit zadní světla.

FOTO: DS (4x)

Nejvíc pozornost upoutá profil auta - jednak výsuvné kliky, a jednak protisměrná ploutev u B-sloupku. To je odkaz na předchůdce, který nebyl crossoverem a měl jen troje dveře.

Nové DS 3 však má dveří pět a ploutev je na těch zadních. Zevnitř sice utvořila hezké místo pro výškový reproduktor, ale není přes ni moc vidět z auta ven. Zejména jste-li menšího vzrůstu.

DS3 Crossback

Místa tu je tak akorát na auto této třídy. Všimněte si dolní linky okna a kliky uprostřed ničeho.

Kabina je obecně prostorem, ve kterém - když jsem se do něj na pařížském autosalonu konečně dostal, protože DS 3 je neustále v obležení lidí - na všechno v podstatě jen hledím.

Středové konzoli dominuje pětice kosočtverců, z nichž dva tvoří výdechy ventilace. Je tu i poměrně hodně tlačítek, ta slouží povětšinou k přepínání mezi sekcemi displeje.

Těšíte-li se na vlastní panel k ovládání klimatizace, těšíte se marně, koncern PSA, kam značka DS spadá, věří ovládání klimatizace v displeji.

DS3 Crossback

Čím déle se na středovou konzoli dívám, tím více podivuhodných detailů objevuji.

Podobný motiv se opakuje u postranních výdechů, které jsou umístěny ve dveřích - za to ale patří DS palec nahoru.

Design dveřních výplní je už trochu jiná písnička - madlo je nečekaně vysoko, klika je utopená a ve svém místě působí, jako by ji přidali až dodatečně.

DS3 Crossback na autosalonu v Paříži

Jako celek interiér „trojky” funguje.

FOTO: Marek Bednář, Novinky

DS 3 bude k mání v elektrické verzi, označené E-Tense. Elektromotor nabídne 136 koní a 260 Nm, což má vozu stačit ke zrychlení na stovku za 8,7 sekundy. Baterie má kapacitu 50 kWh a dle měřicího cyklu WLTP na ni má vůz dojet 300 km daleko.

Standardní pohonná ústrojí budou zahrnovat tři verze benzínového tříválce PureTech o 100, 130 a 155 koních. Pro fanoušky nafty - Francouzi diesely milují, takže francouzská automobilka se bez dieselu skutečně neobejde - budou připraveny dva motory, a to o výkonu 100 nebo 130 koní.

DS3 Crossback E-Tense

Elektroverze E-Tense má na jedno nabití ujet 300 km.

Po stránce technologií stojí za zmínku DS Drive Assist, systém adaptivního tempomatu a aktivního vedení jízdním pruhem. Automatické nouzové brzdění považujte za samozřejmost.

Ceník zatím není znám, DS 3 Crossback se má začít prodávat až během příštího roku.