Jak mělo k podvodům u plug-in (PHEV) automobilů docházet? Během homologací měly baterie na testovaných vozidlech údajně vyšší napětí, než kolik výrobce deklaroval. Díky tomu se ulevilo spalovací jednotce a výsledkem byla nižší spotřeba paliva. Informace se objevila na webu Electrive.com.

Plug-in hybridní vozidla vyvíjí koncern Volkswagen pro všechny své značky, příští rok svůj první hybrid představí i mladoboleslavská automobilka Škoda. Audi se zatím k obvinění nevyjádřilo.

Dieselgate propukl před třemi lety

Mimochodem, jen před pár dny se k podvodům s emisemi přiznal japonský Nissan. [celá zpráva]

O podvodech automobilek při měření emisí se začalo mluvit před třemi lety, kdy vypukl obří skandál právě koncernu Volkswagen, pro nějž se vžilo označení Dieselgate.

Americká Agentura pro ochranu životního prostředí (EPA) v září 2015 oznámila, že v automobilech koncernu Volkswagen objevila software, který dokáže ovlivnit množství vypouštěných emisí. Celkově se problém dotkl 11 miliónů aut s dieselovým motorem, z toho 1,2 miliónu škodovek.