Shooting brake značky Kia, model s názvem ProCeed, si odbude výstavní premiéru až za několik týdnů na pařížském autosalonu, ovšem už nebude objektem zájmu každého objektivu - automobilka ho ukázala s předstihem.

Kia ProCeed

Kia ProCeed

Koncept, nazvaný jednoduše „ProCeed Concept”, se představil na loňském autosalonu ve Frankfurtu a nejen fanouškům značky Kia rozproudil krev v žilách. Opravdu bylo na co koukat, vůz působil, jako by měl mít pohon zadních kol. [celá zpráva]

Oproti konceptu je produkční verze samozřejmě o něco jiná. Začněme třeba přídí - až na pár detailů v předním nárazníku je stejná jako u ostatních karosářských verzí ceedu. Ovšem, to není špatně - hatchback jsme nedávno testovali a vzhled rozhodně patří k jeho kladům. [celá zpráva]

Kia ProCeed

Kia ProCeed

Je to hlavně záď, kterou má proceed bodovat, a ta má elegance na rozdávání. Tisková zpráva upozorňuje na linie kupé; ať už je tu vidíte, či nikoliv, tohle je opravdu povedený kombík. Designérům se skvěle povedlo zamaskovat masu zádě, ale kufr v ní je pořád působivý - jeho objem před sklopením zadních sedaček je 594 litrů.

Za povšimnutí stojí trojúhelníkové třetí brzdové světlo v zadním spoileru, nikoliv nepodobné tomu na Hyundai i30 N. A bohužel také stěrač, který není skrytý ve spoileru, jak naznačovala první skica proceedu, zveřejněná nedávno. [celá zpráva]

Kia ProCeed

Kia ProCeed

Pod kapotou můžeme očekávat dva benzínové motory, oba z nabídky ostatních karosářských verzí - přeplňovaný litrový tříválec o výkonu 120 koní a čtrnáctistovku o výkonu 140 koní, kterou jsme už testovali v hatchbacku.

Chcete-li diesel, k mání je šestnáctistovka o 136 koních. Vrchol bude tvořit přeplňovaná benzínová šestnáctistovka, která nabídne 204 koní a 265 N.m. Dostane ji verze GT.

Ceed GT má 204 koní a 18” kola ve standardu

Automobilka Kia rovnou představila i pětidveřový hatchback Ceed GT, pod jehož kapotou bude pracovat stejná 204k jedna-šestka, jakou dostane ProCeed GT. Oproti verzím GT v předchozí generaci ceedu dostanou nová „gétéčka” nejen šestistupňový manuál, ale také sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku.

Kia Ceed GT

Kia Ceed GT

Verze GT má oproti běžnému ceedu o 5 mm nižší světlou výšku a také kola o průměru 18 palců - tak velká kola běžný ceed mít nemůže. Za zmínku stojí také dvě koncovky výfuku, které - alespoň podle dostupných fotek - budou skutečně koncovkami výfuku, ne jen atrapami.

A samozřejmě nelze přehlédnout červené detaily nárazníků, prahů, kol a masky chladiče. Stejnou barvu nacházíme i v kabině, kde si nelze nevšimnout vyšších bočnic sedáků.

Kia Ceed GT

Kia Ceed GT

Podstatné jsou u ceedu GT změny na podvozku - tužší pružiny mají snížit náklony v zatáčkách a zlepšit odezvu na pokyny volantu, stojí v tiskové zprávě. Zároveň ceed GT dostal měkčí stabilizátory pro lepší kontakt vnitřních kol s vozovkou v zatáčkách.

V základní výbavě je i stabilizace VSM, vyvinutá Kiou, která pomocí přibržďování kol simuluje vektorování točivého momentu, a potlačuje tak nedotáčivost v zatáčkách, přední brzdové kotouče mají o 32 mm větší průměr než u běžného ceedu.

Kia Ceed GT

Kia Ceed GT

Pokud už na webu Kie hledáte, kde si můžete ProCeed nebo Ceed GT objednat, musíme vás zklamat - tiskové zprávy obsahují poznámku o startu prodejů obou aut v roce 2019.

Kvůli aktuálně probíhajícímu homologačnímu procesu zatím nejsou známé hodnoty zrychlení, maximálky ani spotřeby paliva, a samozřejmě ani to, v jakých cenách bude Kia zajímavější ceedy prodávat.