Výstavní premiéru si nové GLE odbude v Paříži, ale do detailu se na něj můžeme podívat už nyní. A popřemýšlet nad tím, jestli mu zadní světla, nikoliv nepodobná těm na třídě A, sluší, či nikoliv.

Na přídi bude mít ke světlometům výhrady asi málokdo, ale všimněte si ohromné mřížky v nárazníku. I když v kombinaci s chromovaným náznakem ochranného rámu vypadá dobře, značná její část je falešná.

Mercedes-Benz GLE 2019

Tvar C-sloupku a vizuálně potlačený D-sloupek jsou pro třídu GLE charakteristické od doby, co jako třída ML přišla v 90. letech na svět.

Za přední maskou bude zpočátku trůnit jediné pohonné ústrojí, označené GLE 450 4Matic. To znamená třílitrový řadový zážehový šestiválec s přeplňováním, který nabízí 367 koní a 500 N.m, a 48V mikrohybridní systém, který při požadavku maximálního výkonu přidá dalších 22 koní a 250 N.m.

Přes devítistupňový automat bude tato síla směřovat na všechna čtyři kola. Systém pohonu všech kol 4Matic má rozvodovku s elektronicky řízenou vícelamelovou spojkou, která podle potřeby směřuje výkon na přední či zadní nápravu.

Samozřejmě dieselové motory a také čtyřválce přijdou do nabídky později. Údajně se můžeme těšit i na plug-in-hybridní verzi.

Mercedes-Benz GLE 2019

Pod kapotou bude zprvu jen benzínový řadový šestiválec.

Mercedes novinku oproti předchozí generaci citelně zvětšil - rozvor narostl o 80 mm na 2 995 mm, z čehož benefitují zejména pasažéři v druhé řadě sedadel. Za nimi je 825 litrů nákladu, a pokud druhou řadu sklopíte, můžete naložit víc než dva kubíky - přesně 2 055 litrů.

K mání bude i sedmimístná verze, jak odhalují fotografie, ovšem kolik místa pro zavazadla zbude za třetí řadou sedadel, nebylo oznámeno. Nakládání věcí do této černé díry usnadní vzduchové odpružení. Po stisknutí tlačítka sníží zadní nápravu o 40 mm.

Mercedes-Benz GLE 2019

K mání bude i sedmimístná verze.

K podvozku se váže ještě jeden účel 48V elektrosoustavy, a sice systém nazvaný E-Active Body Control. Díky němu je možné ovládat odpružení individuálně na každém kole, a tedy aktivně regulovat např. náklony v zatáčkách.

Samozřejmostí je armáda elektronických jízdních asistentů. V nabídce jsou všechny standardní systémy jako adaptivní tempomat s aktivním vedením v jízdním pruhu nebo autonomní nouzové brždění. V Evropě ovšem bude k mání i asistent manévrování s přívěsem, který prý dokáže do rychlosti 5 km/h řídit sám.

Mercedes-Benz GLE 2019

Dva 12,3” displeje jsou standardem.

Prodeje nového GLE by měly začít zkraje roku 2019 v Evropě a ve Spojených státech, na Čínu se dostane o několik týdnů později. Výroba má probíhat, stejně jako dosud, v americké Alabamě. Ceny zatím nebyly oznámeny, ale jistě se je dozvíme včas.