Vitara se představila nejprve na domácím, japonském trhu, a to v červenci 1988 se jménem Escudo, které tam používá dodnes. Přinášela terénní schopnosti, ovšem v kombinaci s praktičností běžných osobních aut. A byla k mání s pevnou nebo plátěnou střechou.

Původně byla vitara malým, třídveřovým offroadem s rozvorem náprav jen 2,2 metru. To zajišťovalo velmi dobrou manévrovatelnost. Pětidveřová verze, která byla na rozvoru o 26 cm delší, přišla na svět až v roce 1991.

V roce 1994 se pod kapotu vitary dostal první vidlicový šestiválec značky Suzuki. Z objemu dvou litrů dával 136 koní. Dva roky nato přišel dvoulitrový diesel o 71 koních, který dodávala Mazda. A o další dva roky později, v roce 1998, přišla na svět druhá generace. Její vizáž byla ve srovnání s první vitarou něco jako felicia vs. favorit.

Suzuki Vitara II. generace

Suzuki Vitara II. generace.

Také přišlo nové jméno – pětidveřová varianta dostala název Grand Vitara. Šestiválec zůstal v nabídce, jen mu narostl objem na 2,5 litru a nabízel 158 koní. Diesel pro evropské trhy dodával Peugeot, byl to dvoulitr o 109 koních.

Ještě v roce 2015 měla politicky nekorektní šestiválcový motor

Třetí generace se začala vyrábět v roce 2005, opět ve tří- a pětidveřovém provedení. Šestiválec pod kapotou měl 3,2 litru objemu a 229 koní, diesel byl naopak devatenáctistovkou, měl 129 koní a pocházel od Renaultu.

V Evropě tahle generace vytrvala v prodeji až do roku 2015, ale na některých jiných trzích se prodávala ještě během letošního roku. Třetí generace vitary byla také poslední, která měla motor vpředu podélně a po asfaltu jezdila s pohonem zadních kol.

Suzuki Grand Vitara III. generace

Suzuki Grand Vitara (III. generace).

Současná vitara je na trhu od roku 2015 a mnohem lépe na ni sedí označení crossover. Je technicky svázaná s modelem SX4 S-Cross a nepořídíte do ní nejen šestiválec, ale ani motor o objemu větším než 1,6 litru; diesel i benzín mají stejný objem i výkon – 120 koní. Stále však nabízí pohon všech kol.

Suzuki Vitara (2018)

Suzuki Vitara (IV. generace).

Přijde vám, že automobilky v poslední době pořád něco slaví? Nejste daleko od pravdy – je tu Porsche, které celý rok slaví sedmdesátiny svých sporťáků a při této příležitosti nás pozvalo na Festival rychlosti v Goodwoodu. [celá zpráva]

Sedmdesátku slaví i Land Rover. A automobilka Ferrari kromě toho, že v únoru oslavila 120 let od narození zakladatele Enza Ferrariho, nedávno připomněla přesně třicet let od jeho smrti. [celá zpráva]