Společnost Siemens chce dokázat, že moderní technologie autonomního řízení lze používat i na závodech. Trať do vrchu dlouhou 1,86 kilometru tak zmíněný Ford Mustang vyjede zcela bez řidiče, bez řízení vysílačkou nebo jakéhokoli ovlivňování jízdy člověkem během závodu.

Siemens implementoval do automobilu všechny systémy, které jsou schopné vůz řídit v autonomním režimu 4, a to dokonce na bázi původního podvozku a dokonce i motoru.

Ano, pod kapotou se ukrývá původní agregát, který je ovšem elektronickou cestou kontrolován. Samozřejmě podobně se to nedalo udělat s řízením, protože to musí být ovládáno elektronicky. Stejně tak byly upraveny i pružící jednotky, aby se zvýšila ovladatelnost vozu.

Siemens také na závěr své tiskové zprávy uvedl zajímavý postřeh. Je prý jednodušší postavit zcela nový vůz než upravit starý. Možná i proto postaví na festivalu v Goodwoodu nový speciální systém Future Lab, kde čtyři lidé zároveň budou moci ve virtuální realitě vidět a „osahat“ si zkonstruovaný a následně i na 3D tiskárně vytištěný speedster La Bandita.

La Bandita

La Bandita

FOTO: Siemens