Vyvolávací cena za oba vozy činí 10 miliónů korun a samotná aukce proběhne ještě letos. BMW by rádo, aby se o Starlight Edition mluvilo po celém světě, a proto oba modely absolvují nejenom kolečko po České republice (k vidění budou v Brně nebo v Karlových Varech v rámci filmového festivalu), ale přepokládá se, že německá automobilka o zprávě bude informovat na svých globálních mediálních stránkách a „česká” i3 a i8 tak „obletí celý svět”.

Samotný nápad vytvořit tuto edici měla Jana Dvořáková, manažerka elektrických bavoráků. Celou akci muselo schválit vedení firmy v Mnichově, a když vezmete v potaz, jaký je to kolos, po celém světě v něm pracuje 125 tisíc lidí, nemohlo to být nic jednoduchého.

BMW i8 a i3 Starlight Edition - designér Zoltan Matuška, Dagmar Havlová a Jana Dvořáková, která celý projekt vymyslela.

BMW i8 a i3 Starlight Edition – designér Zoltan Matuška, Dagmar Havlová a Jana Dvořáková, která celý projekt vymyslela.

FOTO: BMW

Kolik zlata bylo použito, firma tají

Oba vozy jsme si prohlédli naživo v prostorech bývalé šroubárny v Libčicích nad Vltavou a musíme říci, že přechod z černé do zlaté je kouzelný. Navíc černá barva dokonce není součástí nabídky standardní i8 (Frozen Black je šedivá). Při bližším pohledu na zlatý lak uvidíte jeho drobné kapičky. A podle designéra Zoltana Matušky jsou jich statisíce.

Lak skutečně obsahuje 24karátové zlato, autoři hovoří o nanesení „zlatého prachu”. Abychom byli absolutně přesní: použité zlato od německé společnosti Liebscher Blattgold ve formě zlatého prachu má ryzost 23,75 karátu.

Barvu navrhl a společně s lakýrníkem Miroslavem Špičákem zhotovil designér Zoltán Matuška. Oba vozy jsou nalakovány ve stejných odstínech. Nástřik probíhal prostřednictvím firmy Toplac v lakovně u Jesenice, zajímavé je, že naneseno bylo deset vrstev laku – šest vrstev barvy a čtyři vrstvy zlatého prachu.

BMW i8 Starlight Edition

BMW i8 Starlight Edition

FOTO: Martin Žemlička, Novinky

Vyvolávací cena 10 miliónů

Kolik zlata bylo použito, nám ale tiskový mluvčí David Haidinger neprozradil. „Bude to jedno z tajemství, které bude znát jenom příští majitel,” uvedl na náš dotaz.

Zlatá barva je použita rovněž uvnitř, ovšem jen v míře nezbytně nutné. Lakovány tak jsou výdechy ventilace, středový panel nebo kroužek loga na volantu a prahové lišty. Obě auta mají plaketu „one of one”, žádná další už oficiálně nikdy nevzniknou. Technika zůstala zcela totožná jako v sériovém provedení.

BMW i8 a i3 Starlight Edition

BMW i8 a i3 Starlight Edition

FOTO: BMW

A proč název Starlight (z angl. svit hvězd)? Přechod barev prý připomíná svítící hvězdy noční oblohy. Případný zájemce si musí koupit obě auta najednou, zvlášť je BMW neprodá. Za kolik se nakonec prodají, je v oněch několikrát zmíněných hvězdách. Ale tipujeme, že zájem bude mimořádný.