Výrobci běžných aut pro masy budou muset své produkty i své strategie výrazněji odlišit od konkurence, jinak jim bude hrozit konec. Uvedl to Andy Palmer, šéf značky Aston Martin, na kongresu Automotive News Europe v Turíně.

„Věřím, že jsme na začátku konce tradičního automobilového průmyslu,” prohlásil Palmer. „Riskujeme posun ke komodifikaci modulu. Svět nepotřebuje tucty značek vyrábějících ty stejné věci,” vysvětlil.

Aston Martin DB11 Volante

Aston Martin DB11 Volante (Ilustrační foto)

FOTO: Aston Martin

Něco podobného nezaznívá poprvé. Už v minulosti se ozývaly názory, že značky automobilů zaniknou a z dnešních automobilek budou subdodavatelé pro firmy, které lidem nabídnou nikoliv vlastní auto, nýbrž mobilitu - sdílenou, samozřejmě.

Tím je myšleno, že si člověk objedná autopilotní modul a ten ho odveze. Pak pojede pro někoho jiného; nikoliv nepodobně taxíku, ale bez lidského řidiče a tedy s nižšími náklady. Člověku, který by před vlastnictvím auta upřednostnil takovouto službu, by mohlo být lhostejné, jestli onen modul vyrobila tahle nebo tamta automobilka.

Aston Martin Vantage

Aston Martin Vantage (Ilustrační foto)

FOTO: Aston Martin

Ovšem ne všichni motoristé to prý vidí stejně. „Lidé stále hledají emoce ve svém cestování a to je místo, kde sedí prémiové automobilky a kde Aston Martin vzkvétá,” nechal se slyšet Palmer. Je podle něj nutný takový obchodní model, který se zaměří na touhu zákazníků vlastnit krásná, vzrušující auta.