Jak u SUV, tedy vysokého a velkého auta, dosáhnete koeficientu odporu vzduchu 0,28? Odmontujete zrcátka a nahradíte je kamerami, dozvídáme se od Audi.

Audi jim říká „virtuální vnější zrcátka” a výstup z nich má být zobrazen na displejích u přístrojového štítu. Zobrazení má být závislé na jízdě – jiné bude při jízdě vyšší rychlostí, jiné při zatáčení a jiné při parkování.

Audi e-tron bude moci mít kamery místo zpětných zrcátek.

Audi e-tron bude moci mít kamery místo zpětných zrcátek.

FOTO: Audi

Dozvídáme se také, že vzduchové odpružení, které bude ve standardu, přiblíží auto o 26 mm blíže k zemi oproti standardu, což dále sníží odpor vzduchu. Stejný efekt mají mít klapky za přední maskou a kompletní zakrytování podvozku.

Ve výsledku tak má být dojezd e-tronu na jedno nabití 400 km – dle výpočtů založených na cyklu měření spotřeby WLTP. Baterie je umístěna v podlaze vozidla a její kapacita je 95 kWh.

Představení produkční verze má proběhnout koncem letošního léta, ovšem nikoli na autosalonu v Paříži, nýbrž na Audi Summitu v belgickém Bruselu 30. srpna. V roce 2019 by pak měla přijít sportovnější verze nazvaná e-tron Sportback.