Bezpečnostní pásy jsou velice důležitým bezpečnostním prvkem, již dlouhé desítky let dostupným i pro cestující na zadních sedadlech. V malých automobilech málokdo jezdí v pěti cestujících, tato situace nicméně nastat může. V případě malých modelů koncernu Volkswagen, postavených na platformě MQB A0, ovšem může za určité situace dojít k odjištění pásu osoby sedící vzadu vlevo.

Za všechno nejspíš může asymetrické umístění - západka pro prostřední pás je umístěna výrazně výše než ta u pásu pro cestujícího vlevo. Za běžné situace pás drží, jak má. Jenže při vyhýbacím manévru se dle testů finského časopisu Tekniikan Maailma v Seatu Arona opakovaně stávalo, že při plném obsazení se při prudkém vyhýbacím manévru pás u cestujícího vzadu vlevo samovolně odepnul. Celý článek a video najdete zde.

Podle časopisu je nejpravděpodobnější příčinou to, že vyvýšená část zámku prostředního pásu narazí do západky vedle něj. Podle testů se toto stávalo opakovaně, v testech finského časopisu byly použity dva různé modely Seat Arona.

Závada se potenciálně může týkat nového modelu Seat Arona a posledních generací modelů Seat Ibiza a Volkswagen Polo.