Hlavní obsah

Pásy u malých modelů VW se mohou při prudkém manévru odepnout

Novinky, maž

V případě malých modelů vozů koncernu Volkswagen, postavených na platformě MQB A0, se může ve výjimečných situacích stát, že se pás cestujícího vzadu vlevo odepne. Zjistil to finský časopis Tekniikan Maailma.

Foto: VW

Řešení upínání zadních bezpečnostních pásů u vozidel s platformou MQB A0

Článek

Bezpečnostní pásy jsou velice důležitým bezpečnostním prvkem, již dlouhé desítky let dostupným i pro cestující na zadních sedadlech. V malých automobilech málokdo jezdí v pěti cestujících, tato situace nicméně nastat může. V případě malých modelů koncernu Volkswagen, postavených na platformě MQB A0, ovšem může za určité situace dojít k odjištění pásu osoby sedící vzadu vlevo.

Za všechno nejspíš může asymetrické umístění - západka pro prostřední pás je umístěna výrazně výše než ta u pásu pro cestujícího vlevo. Za běžné situace pás drží, jak má. Jenže při vyhýbacím manévru se dle testů finského časopisu Tekniikan Maailma v Seatu Arona opakovaně stávalo, že při plném obsazení se při prudkém vyhýbacím manévru pás u cestujícího vzadu vlevo samovolně odepnul. Celý článek a video najdete zde.

Podle časopisu je nejpravděpodobnější příčinou to, že vyvýšená část zámku prostředního pásu narazí do západky vedle něj. Podle testů se toto stávalo opakovaně, v testech finského časopisu byly použity dva různé modely Seat Arona.

Závada se potenciálně může týkat nového modelu Seat Arona a posledních generací modelů Seat Ibiza a Volkswagen Polo.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám