„Zerouno Duerta představuje fázi dvě ve strategickém plánu Italdesignu na vytvoření ikonických, vysoce výkonných produktů, kterých si budou sběratelé velmi cenit,” začíná tisková zpráva k otevřené verzi Italdesignu Zerouno.

Tu jsme si detailně prohlédli na ženevském autosalonu, konkrétně v jeho předvečer v rámci akce zvané VW Night, kdy koncern Volkswagen představuje svá nová auta a také nápady. Kromě Zerouna Duerta tam byly největším tahákem koncepty I. D. Vizzion a městská doprava Moia. [celá zpráva]

Italdesign Zerouno Duerta

Italdesign Zerouno Duerta

FOTO: Italdesign

V piedmontském dialektu italštiny slovo „duerta” znamená „otevřená”. Nehledejte v něm žádnou „dvojitost” podle faktu, že před námi stojí vůz s karoserií typu targa. To znamená s odnímatelným, ale pevným střešním panelem.

Ten ovšem musíte nechat doma v garáži. V případě, že byste někde cestou hromobitím z výfuku spustili skutečné hromobití i s deštěm a podobnými nepříjemnostmi, Zerouno Duerta je vybaveno nouzovou skládací plátěnou stříškou.

Italdesign Zerouno Duerta

Italdesign Zerouno Duerta

FOTO: Marek Bednář, Novinky

Další velkou změnou oproti kupé je design horní části zádě. Přibyly samozřejmě ochranné oblouky za hlavami posádky pro případ, že by se vám povedlo tuhle placku převrátit. Kapotáž mezi nimi je umístěna trochu níž a stále je skrz ni vidět motor.

Ten už se s kupé shoduje. Je to 5,2l vidlicový desetiválec bez přeplňování. Zerouno Duerta je samozřejmě založeno na Lamborghini Huracán, stejně jako kupé. To znamená výkon 610 koní a maximální rychlost „přes 320 km/h”, jak stojí v tiskové zprávě.

Italdesign Zerouno Duerta

Italdesign Zerouno Duerta

FOTO: Marek Bednář, Novinky

A jak to je s tím, že si ho budou sběratelé cenit? Italdesign tento fakt vytváří sám, nevzniká mimoděk jako u skutečných sběratelských, ale tím, že vyrobí všehovšudy pět kusů.