V kopci ulice Russell Hill na území Velkého Londýna ztratil 42letý řidič jménem Henry Lindfield kvůli selhání brzd i řízení v důsledku v té době nepovolené rychlosti 30 kilometrů v hodině (v té době bylo povoleno maximálně 15 km/h - pozn. red.) nadvládu nad svým automobilem a jeho nezvladatelnou jízdu ukončil až náraz do stromu. Lindfieldova noha zůstala zaklíněna mezi motorem a stromem a v nemocnici mu musela být amputována. Následující den následkem pooperačního šoku Lindfield zemřel.

Lindfieldův syn, který při nehodě vylétl z automobilu, zůstal téměř nezraněn. On, ale i jeho bratr a sestra se stali sirotky, protože jejich matka zemřela pět let před nehodou.

První chodkyně obětí už o dva roky dříve

První obětí automobilového věku, která necestovala přímo ve voze, byla rovněž Angličanka, čtyřiačtyřicetiletá Bridget Driscollová, kterou srazil automobil jedoucí údajně "hroznou rychlostí 6,5 kilometru za hodinu" 17. srpna 1896. Matka dvou dětí zemřela na místě na zranění hlavy. Vyšetřování nehody bylo uzavřeno s tím, že šlo o "náhodnou smrt", a dvacetiletý řidič nebyl z ničeho obviněn.

Podle Světové zdravotnické organizace (WHO) ročně umírá na silnicích přes 1,2 miliónu lidí. Na českých silnicích loni zemřelo 502 lidí, což byl nejnižší počet od roku 1961, kdy policie zavedla ucelené statistiky.