Místo spalovacího motoru má Kia Niro pod podlahou hromadu akumulátorů. Ovšem proti konkurenci se nespoléhá na Li-On verzi, ale na Li-Pol (tedy lithium-polymerovou) techniku. Kapacita je 64 kWh a na jedno nabití dokáže auto dojet až 383 km. A to má motor výkon pěkných 150 kW.

Kia Niro EV Concept

Kia Niro EV Concept

FOTO: Kia

Bohužel o technice vozu víc nevíme. Zato víme, že Niro EV Concept se chlubí vylepšenou interakcí mezi návštěvníkem a vozidlem. Systém palubního infotainmentu i systém topení, větrání a klimatizace (HVAC) se ovládá dotykem a gesty, přičemž roli dálkového ovladače zde přebírá volant. Řidiči stačí ‚mávnout‘ podél perforované kůže ve spodní části dvouramenného volantu a různými gesty pak přepínat mezi oblíbenými hudebními stopami, ovládat hlasitost nebo upravovat různá nastavení soustavy ventilace.

Na digitálním displeji v přístrojové desce se řidiči zobrazují doplňující informace, jako např. nastavení vozidla, stav pohonné jednotky nebo informace o aktuální jízdě.

Zajímavě se změnil i interiér

Zajímavě se změnil i interiér.

FOTO: Kia

Kokpit HMI prezentovaný na veletrhu CES 2018 umožňuje uživatelům s novými palubními technologiemi experimentovat.

Druhý představuje celosvětově první systém palubního připojení 5G – s živým propojením mezi Las Vegas a jihokorejským Soulem. Připojení 5G dovoluje uživatelům spolehlivě streamovat obsah do vozidla s připojením na systém vystaveného palubního infotainmentu.

Kokpit rovněž představuje systém samostatného ovládání zvuku pro Niro EV Concept, díky němuž si uživatelé v přední a zadní řadě sedadel mohou sami vyzkoušet technologii samostatného ozvučení Kia. Uvedená technologie umožňuje všem cestujícím současně poslouchat hudbu dle vlastního vkusu, aniž by se navzájem rušili. Systém používá osm reproduktorů zabudovaných do hlavových opěrek, zprostředkujících zvuky pro každou řadu sedadel samostatně, s využitím technologie potlačování zvukových frekvencí ke ‚ztlumení‘ zvuku z jiné řady sedadel.

Pozor, chodec

Zajímavý je také systém aktivního varování chodců (APWS). Ten využívá přední kamery jako technologii k rozpoznávání objektů a přední reproduktory. Pokud zmiňovaný systém identifikuje chodce nebo cyklistu křižujícího vozovku před vozidlem, z reproduktorů se ozve akustické varování, které upozorní na přítomnost vozidla.

APWS jde ruku v ruce s novým systémem interaktivního osvětlení konceptu Niro EV Concept, který uživatelům a chodcům zprostředkuje velmi intuitivní vizuální komunikaci s vozidlem.