Pokles prodejů je u automobilky Ford markantní i na čínském trhu. Za deset měsíců tohoto roku tam prodal 938 570 vozů, což je meziroční pokles o 5 %. Náklady na franšízy a servisní střediska jsou přitom ohromné. A tak Ford rozhodl, že zákazníky najde také na internetu. Bude prodávat auta pomocí online platformy Tmall, která patří pod křídla největšího světového internetového obchodního domu Alibaba. Podrobnosti zatím nejsou známy, ale pravděpodobně půjde i o reakci na velké automobilové automaty, které hodlá Alibaba stavět po celé Číně. Jde o vysoké věžáky, kde si zájemce nechá auto svézt automatickým výtahem k sobě, prozkoumá ho, otestuje a pak si ho může buď hned koupit, nebo si na Alibabě nakonfigurovat vlastní. Server přitom nabízí možnost úvěru, kdy vlastníci účtu Alipay mohou složit desetiprocentní zálohu a zbytek doplácet v měsíčních splátkách.

Ford tímto krokem reaguje i na extrémně vysokou poptávku po nových vozech právě přes internet. Nedávno jsme vás například informovali, že nově vzniklá značka Lynk&Co prodala přes internet 6000 vozidel za necelé tři minuty. [celá zpráva]

Alibaba přitom už spolupracuje hned s několika automobilkami, které svá auta přes tuto platformu nabízejí. Jde například o všechny vozy konglomerátu SAIC.