Článek
Koupě elektroautomobilu je vždy dražší než koupě obdobně velkého a podobně vybaveného automobilu. Některé státy to řeší dotacemi. Německá vláda přispívá občanům na nákup elektrovozů od července 2016, program financovaný z prostředků Energetického a klimatického fondu skončí v roce 2019.
Na seznamu subvencovaných vozů je nyní ještě 138 modelů. K 30. listopadu BAFA obdržela 42 251 žádostí, z toho 834 na modely od Tesly. V 648 případech příspěvek poskytla, uvedla agentura DPA.
Při koupi elektromobilu máte nárok na příspěvek 4000 eur (cca 100 tisíc korun), u hybridního vozu (tedy kombinujícího benzínový motor a elektromotor) je to o 1000 eur méně. Musíte ale splnit jednu zásadní podmínku, a tou je pořizovací cena, která nesmí být vyšší než 60 000 eur, tedy zhruba 1,5 miliónu korun.
Od prosince bez dotací
Podle poznatků německého Spolkového úřadu pro hospodářství a kontrolu vývozu (BAFA) si zájemci o Model S z dílny Tesly nemohou objednat základní verzi bez elektronicky zablokovaných funkcí. Ty vám následně dealer odblokoval po uhrazení druhé faktury. Jde tedy podle všeho o klasické rozepsání při koupi jednoho výrobku na dvě faktury.
Tesla uvedla, že vozy bez takzvaného „komfortního balíčku” zákazníkům skutečně dodávala, celou věc chce ale prošetřit. BAFA dotační program pro Teslu Model S zastavil před pár dny, 30. listopadu.