Pátá generace je postavena na nové modulární platformě, kterou postupně převezmou i další modely Subaru. Na délku měří nová Impreza 4460 mm (+ 45 mm), rozvor se zvýšil na současných 2670 mm, což znamená nárůst o 25 milimetrů. Zavazadelník je stále skromný, 385 litrů je průměrnou hodnotou. Mimochodem čtvrtá generace japonského hatchbacku měla o zanedbatelných pět litrů méně.

V nabídce jsou dvě motorizace, obě jsou čtyřválcové, výhradně benzínové a výhradně spojené s automatickou sedmistupňovou převodovkou CVT. Naštěstí nechybí pro Subaru typický boxer a pohon všech čtyř kol. Bez dieselových motorů a manuální převodovky se ovšem snižuje okruh zákazníků a tuzemské zastoupení ani velké ambice nemá.

Subaru Impreza (2017)

Subaru Impreza (2017)

FOTO: Subaru ČR

Subaru Impreza (2017)

Subaru Impreza (2017)

FOTO: Subaru ČR

Příští rok chce Subaru u nás prodat pouhých 40 imprez (hlavním trhem je USA a Japonsko). Vzhledem k nadprůměrným jízdním vlastnostem by náročnější řidiči - nebo lidé, kteří chtějí nevšední auto - neměli tento model přehlížet.

Impreza se nabízí se dvěma motorizacemi: šestnáctistovkou (84 kW/114k) a 150 Nm při 3600 otáčkách a dvoulitrem s parametry 116 kW/156 k a 194 Nm při 4000 otáčkách. Zejména hodnoty točivého momentu jsou docela skromné (díky absenci přeplňování), slabší impreza se rozjede na 180 km/h, silnější verze pak na 205 km/h. Impreza váží od 1430 kilogramů.

V Česku stojí Impreza s šestnáctistovkou 560 tisíc, za silnější motor dáte nejméně 680 tisíc korun.

Subaru Impreza (2017)

Subaru Impreza (2017)

FOTO: Subaru ČR

Subaru Impreza (2017)

Subaru Impreza (2017)

FOTO: Subaru ČR