Golf I z roku 1980 měl celkem 191 kabelů o celkové délce 214 metrů. V současném golfu je téměř 1000 různých kabelů, délka kabelové sítě vozu s průměrnou výbavou je téměř 1,6 kilometru, uvádí Volkswagen.

Ne všechno se ale zvětšuje. Například průřez signálových kabelů v aktuálních testovacích vozidlech byl zmenšen z 0,35 (měď) na 0,13 mm² (slitina mědi a cínu). Díky tomu se ušetřilo zhruba půl kilogramu hmotnosti.

Kabely musí uvnitř vozidla odolávat různým teplotním podmínkám, jiné je to v motorovém prostoru, kde v blízkosti hlavy válců teploty přesahují 200 stupňů Celsia. V interiéru jsou podstatně menší teploty, tomu odpovídá i druh použitých kabelů.

Největším nepřítelem elektronické sítě je voda. Automobilka Volkswagen uvádí, že nejextrémnější test zahrnuje vylití kbelíku vody do prostoru pro nohy. Tím se napodobuje rozbředlý sníh na botách cestujících v kanadské zimě.