Zda jsou nápady skutečné či nikoliv, není možné ověřit. Z provedení tří doprovodných videí se ale zdá, jakkoli jsou postprodukčně zabalena v retro hávu, že jsou natočená nyní, a ne před 30 lety. A například topení na snímku (na videu v čase 01:35) nám ta používaná před 30 lety nepřipomínají.

Ale nápady to jsou docela zajímavé, a proto jsme je porovnali s dnešní realitou. Je jich celkem deset, a co je zvláštní, mnoho z nich se určitým způsobem trefilo, byť většinou jenom přibližně.

Jako nejzajímavější nám přijde nápad studenta ČVUT Jiřího Václavka. Ten v roce 1987 údajně vymyslel řešení v podobě multiprojektového předního skla. Takové sklo by umožňovalo promítání map v zorném poli řidiče  – cestu by sledoval během jízdy. Něco podobného funguje i nyní, jenom mapa není papírová, ale digitální a využívá GPS signálu. A mapové podklady má dnes i ten nejlevnější chytrý telefon za dva tisíce korun.

Vize studentů z roku 1987
vize z roku 1987realita roku 2017
startování auta pomocí gestnyní nelze, ale gesty lze ovládat třeba rádio
emulace zvuku motoruano, ale uvnitř vozu prostřednictvím reproduktorů
ultrazvuková echolokaceano, detekce při parkování i při jízdě
rozpouštění sněhu – solární lakneexistuje
kyslíkové oximotoryneexistuje
hlasové heslo místo klíčeneexistuje
multiprojektorové skloano, ale na jiném principu (GPS)
zvýšení světlé výšky za jízdyano
rádiový alarm únavy řidičeano, ale vyhodnucuje SW na základě jízdy řidiče
superfén místo stěračůneexistuje
Zdroj: Škoda Auto (1987) a Novinky.cz (2017)