Článek
Pětiválcový 2,5litrový motor je s 294 kW (400 k) o 60 koní výkonnější než u současné generace. Točivý moment vrcholí hodnotou 480 Nm v rozsahu 1700 až 5850 otáček. TT RS Coupé zrychlí z 0 na 100 km/h za 3,7 sekundy, což bylo ještě před deseti lety vyhrazeno pro teritorium ryzích supersportů.
Roadster je v této disciplíně trochu pomalejší (3,9 s). Nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h, na přání může být „posunuta” na 280 km/h.
K modelu TT RS dostanete výhradně dvouspojkovou automatickou převodovku se sedmi rychlostními stupni.
Nové Audi TT RS jsme vyzkoušeli již loni v září. Naše dojmy ze závodního okruhu Jarama a ze španělských dálnic a okresek najdete v dřívějším článku. [celá zpráva]
TT RS Coupé je možné pořídit za 1 843 900 korun, cena roadsteru zatím nebyla stanovena. V základu máte 19palcová kola, za příplatek 40 tisíc lze pořídit kované „dvacítky”.
Základní xenonové světlomety můžete vyměnit za Matrix LED, bude vás to stát 61 tisíc korun. Pro TT RS jsou v nabídce i karbon-keramické brzdy, ty přijdou na 132 tisíc korun. A další desítky tisíc můžete utratit za nejrůznější dekorace, sportovní výfuk, navigační systém... Výsledná cena tak hravě přeskočí dva milióny korun.