Začneme tím modelem BRZ. Krásné sportovní kupé si o STI přímo říkalo. Ostatně i spousta fanoušků si o něj říkala. A tak dlouhá příprava končí a nové auto bude. Podle kusých informací bude mít upravenou aerodynamiku, jako například karbonové zadní křídlo, jak naznačil tweet značky.

Samozřejmě budou tradiční nová kola, upravený povozek nebo zvýšený výkon. Ten by měl povyskočit ze 152 na 172 kW (206 až 232 koní).

Druhý vůz je Subaru WRX STI RA. Jde vlastně o speciál, který dostane novou karbonovou střechu, karbonové velké křídlo, nová kovaná kola, upravený podvozek s komponenty od Bilsteinu nebo sportovní sedadla Recaro. Verze RA měla být oslavou rekordu Subaru na Nordschleife, tedy severní smyčky na Nürburgringu, kam se značka vydala se speciálem dobýt metu pro nejrychlejší čtyřdvířko. Bohužel zrovna v den testu lilo jako z konve, a tak ani brutálně upravený vůz, který měl gigantický difuzor nebo křídlo dynamicky polohovatelné z místa řidiče, k vítězství nepomohl. Škoda. Zrovna Subaru bychom ten titul věřili víc, než kdejakému modernímu vozu s pracující elektronikou v zádech.

Speciál Subaru WRX STI RA NRA na Nürburgringu. Všimněte si zadního difuzoru.

Speciál Subaru WRX STI RA NRA na Nürburgringu. Všimněte si zadního difuzoru.

FOTO: Subaru

I když – kam ten svět spěje, když i Subaru musí honit uznání (nebo ego?) na sociálních sítích pomocí jakéhosi pochybného rekordu dosaženého autem, který nemá se sériovkou moc společného.