Tatra odhaduje, že celková investice se bude pohybovat okolo 131 miliónů korun, přičemž příspěvek z evropských fondů by pak měl tvořit polovinu. S částkou 65 miliónů korun tak jde o největší dotaci, o jakou kdy kopřivnická automobilka požádala.

Tatra uvádí, že z těchto prostředků budou financovány moderní technologie pro zkušebnu motorů. Nový agregát by tak splňoval emisní normu Euro 6. Kopřivnická automobilka nabízela vzduchem chlazené naftové motory do emisní normy Euro 5, což byl světový unikát. Žádný jiný výrobce totiž tuto koncepci nenabízel.

Dvanáctilitrový osmiválec byl k dispozici ve dvou výkonových variantách – 280 kW (380 k) s točivým momentem 1800 Nm a 325 kW (442 k) s točivým momentem 2100 Nm.

Pro záchranné složky nebo armádu

Vzduchem chlazené motory mají obecné výhody v náročných terénních a klimatických podmínkách, konstrukčně jsou jednodušší, a tedy i více spolehlivé. Mezi povšechné nevýhody patří složitější udržování teploty při vysokých teplotách vzduchu.

Nový vzduchem chlazený osmiválec, nebo dokonce dvanáctiválec (to zatím automobilka neuvedla) bude určen pro nákladní vozidla určená primárně pro záchranné složky nebo armádu. Modelová řada Phoenix bude nadále spoléhat na motory nizozemské firmy DAF.