Tohle auto už není ani Abarth 500 ani jeho sportovnější speciálky s číselným označením 595. Kam se hrabou se svými 180 koňmi na tohle auto. Kam se hrabou se znáčkem škorpióna na Pogea Racing. Tohle auto je miniaturní peklo na kolech.

Pogea Racing Abarth 500

Pogea Racing Abarth 500

FOTO: Pogea Racing

Pogea Racing Abarth 500

Pogea Racing Abarth 500

FOTO: Pogea Racing

Automobil dostal kompletně nové pružení. Jde o stavitelné sportovní pružiny a tlumiče KW Clubsport. Ty snížily světlou výšku auta o 48 mm. Za velkými koly jsou gigantické kotouče, do kterých se zakusují třetí segmenty tlačené šestipístkovými třmeny. To je hodně. To má třeba Porsche.

Proč tolik pístků? Protože pod kapotou bije neskutečný motor. Výkon 320 kW (405 koní) byste u něj asi nečekali. Změnilo se prakticky všechno. Od klikové hřídele, přes písty, vačky chlazení… Tenhle motor je vlastně nový. Uvědomte si, že agregát má na tak miniaturní vůz gigantický točivý moment 445 Nm. Odpich z 0 na 100 km/h za 4,1 sekundy tak není překvapením. Ovšem maximální rychlost 288 km/h, to už je dechberoucí.

Auto navíc dostalo speciální rozšíření karoserie o karbonové blatníky, nový nárazník apod. Vše je lakováno speciálním způsobem, který se používá u vozů Lamborghini. Karbonové díly jsou kryty průhledným lakem.

Pogea Racing Abarth 500

Pogea Racing Abarth 500

FOTO: Pogea Racing

Cena vozu není vůbec malá. Naopak – 1,6 miliónu korun je částka, za kterou je možné dostat ledajaký sporťák.