Sportovní vůz z Ameriky už v testech na vlastním kontinentu nedostal zrovna dobré vysvědčení. Při čelní srážce se neukázal v nejlepším světle.

Crash test Fordu Mustang

Nárazový test Fordu Mustang

FOTO: Euro NCAP

Ovšem to, co u něj objevili v Evropě (testy mají jinou metodiku), to si Ford za rámeček nedá. Auto prošlo klasickou sérií testů a výsledek je, že na zadní sedačky je lepší dávat maximálně bundy, ani vepředu to není to pravé ořechové.

Crash test Fordu Mustang

Nárazový test Fordu Mustang

FOTO: Euro NCAP

Ukázalo se, že při čelním nárazu se sice nafoukly airbagy, ale ne správně. Na zadních sedadlech figuríny podklouzly pod pásem, takže jejich fiktivní zranění byla opravdu vážná.

A děti na zadních sedačkách upnuté v tradičním ´vajíčku´ i speciálních sedácích? Z maximálního možného počtu bodů Ford Mustang získal pouhých 32 %. Je to hodně nebo málo? Od úpravy podmínek už prošlo testy pár aut, nejhorší v tomto ohledu byl Fiat Tipo. Ten ovšem měl 60 %!

Crash test Fordu Mustang

Nárazový test Fordu Mustang

FOTO: Euro NCAP

Stejně tak není testované auto příliš vlídné k chodcům, množství asistenčních služeb je také žalostné. Celkový výsledek je tedy opravdu bídný.

Volvo: Trochu lepší pohled

Pro vylepšení pohledu se podívejme na výsledky dalších vozů, a to sedanu Volvo S90 a kombi Volvo V90. Testy se nakonec týkaly jen sedanu, tým Euro NCAP zhodnotil, že kombi bude mít stejnou nebo dokonce lepší bezpečnost než sedan, takže není zapotřebí jej testovat, a dal stejné hodnocení jako u sedanu.

Není to diskriminace? Není. Volvo totiž o bezpečnosti jen nemluví, ale koná. Sedany a kombíky nejluxusnější řady se tak mohou srovnávat s velkým SUV XC90, které dávali technici po jeho nárazovém testu za vzor všem ostatním.

Crash test Volva S90

Test Volva S90

FOTO: Euro NCAP

Je asi jasné, že obě volva dostala pět hvězdiček z pěti možných. Pro lepší pochopení výsledků srovnáme procentuální počet bodů, které získala volva a Ford Mustang.

Ochrana posádky: 95 % Volvo / 72 % Ford. Ochrana dětí: 80 % / 32 %. Ochrana chodců: 76 % / 64 %. Asistenční systémy: 93 % / 16 %.