U modelu SVR najdete obligátních osm válců, objem pět litrů a pro jistotu i kompresor, což vše ve výsledku dává 560 koní a 680 Nm točivého momentu. Díky tomu může i s hmotností přes dvě tuny zrychlit vůz z nuly na sto za méně než pět sekund a dosáhnout takřka 270 km/h.

Zrychlení 0-100 km/h je spíše teoretickou hodnotou, která naznačuje potenciál motoru, ale udává se hlavně z historických důvodů. V praxi vás totiž mnohem více zajímá pružné zrychlení, tedy to, jak rychle na okresce předjedete kamión.

Land Rover byl při pokusu originální, zrychlování na površích s různou adhezí je minimálně zajímavé. Na hladkém asfaltu se logicky podařilo zajet nejrychlejší čas 0-100 km/h. Jde o 4,7 sekundy, což je i oficiálně udávaný čas v technických tabulkách k SVR. V případě štěrkové tratě se výsledný čas prodloužil na výsledných 5,3 sekundy. Písek a poté travnatý povrch přinesly zcela totožný čas - 5,5 sekundy.

Zablácená cesta znamenala druhý nejhorší čas - 6,5 sekundy. A úplně nejhorší zrychlení se podařilo na samotném sněhu, kdy výsledný čas znamenal hodnotu 11,3 sekundy, tedy o 6,6 sekundy více než na hladkém asfaltu.

Redakční test nejsilnějšího Range Roveru najdete v našem dřívějším článku. [celá zpráva]