S myšlenkou výroby moderních replik slavných tatrovek přišel už v roce 2008 tehdejší ředitel Ronald Adams. Ani po osmi letech se jich ale svět nedočkal. Letos přichází další informace o tom, že by se repliky měly stavět. Uvádí to týdeník Ekonom, který vychází z informací nejmenovaného zdroje.

První replikou s ručně vyrobenou karoserií, moderním podvozkem i agregátem by měl být slavný model Tatra 600 neboli lidově tatraplán. Na vývoji modelu, jenž se vyráběl v letech 1948–1952, se podílel i slavný konstruktér Hans Ledwinka. Poslední rok se vůz nevyráběl v Kopřivnici, nýbrž v Mladé Boleslavi.

Tatra 600 Tatraplán v muzeu

Tatra 600 Tatraplán v muzeu veteránů v Olomouci

FOTO: Profimedia.cz

Čtyři a půl metru dlouhý tatraplán by ve své moderní reinkarnaci měl připomínat  nejenom dobově originální karoserii, maximálně autentický by byl také interiér. Repliky by Tatra vyráběla na zakázku.

Kopřivnická automobilka přestala osobní vozy vyrábět v roce 1999. Vůbec první automobil Tatra vyrobila v roce 1897, nákladní pak o jeden rok později.