Na březnovém autosalonu v Ženevě se ukáže omlazená octavia, a to v obou karosářských variantách. Hlavním poznávacím znamením budou přední dělené světlomety. Zajímavé je, že v Ženevě se rovněž objeví oba deriváty - dobrodružně vypadající Scout a sportovní RS. To si mimochodem polepší i výkonem; zatímco doposud jej hnalo vpřed 230, od příštího roku to bude 245 koňských sil.

Octavia podle šéfa vývoje rovněž dostane nový multimedální systém, který má premiéru v kodiaqu. Na výběr bude i varianta s 9,2palcovým dotykovým displejem. Rozšíří se rovněž nabídka on-line služeb a přibude tlačítko SOS pro telefonické přivolání pomoci. Při dopravní nehodě se automobil s dispečinkem spojí samočinně a nahlásí mu i přesnou polohu havarovaného automobilu. Od roku 2018 bude v Evropě tato funkce povinná pro všechna nově prodávaná vozidla.

Škoda Superb Combi SportLine 2.0 TSI

Škoda Superb Combi SportLine 2.0 TSI

FOTO: Martin Žemlička, Novinky

Vzdálené parkování, známé třeba z BMW či Mercedesu, by měl jako první dostat omlazený superb. V malých rychlostech půjde přes mobilní telefon ovládat auto dopředu či dozadu a pohodlněji tak parkovat třeba v těsných garážích. Ve vývojovém oddělení Škody nyní kromě jiného pracují na autonomním řízení nebo na nových způsobech propojení auta a internetu, respektive propojení automobilů mezi sebou.

Tříválec v superbu nebude

Christian Strube v rozhovoru pro Novinky.cz vyloučil, že by superb měl v brzké době dostat tříválcový motor, podobný, jaký má octavia. V roce 2019 přijde na trh první hybridní škodovka, bude to superb, využívající techniku Volkswagenu Passat GTE. Podle Strubeho půjde o vylepšenou verzi benzínového a elektrického motoru, která nabídne dojezd čistě na elektřinu 70 kilometrů (Passat GTE, který se již prodává, zvládne o 20 km méně).

„Chceme také přijít s čistě elektrickým autem před rokem 2020. Ještě ale nepadlo konečné rozhodnutí, z jakého modelu bude vycházet,” nastínil Strube. Podle něj své slovo v budoucnosti řeknou i dieselové motory, složitější situace bude s ohledem na výrobní cenu při nabídce vznětových motorů pro malá auta.

Druhá generace Škody Yeti se ukáže v září na frankfurtském autosalonu. Rozměry budou totožné s modelem Seat Ateca, vyráběným v Kvasinách, přibydou ale praktické detaily typu posuvná zadní sedadla, prozradil Strube.

Řídil by šéf vývoje Škody v běžném životě raději superb nebo kodiaq? „Zeptejte se mě za dva měsíce,” odpověděl s úsměvem Strube. „Obě auta mám rád a hodně jsem s nimi jezdil, ale které mi bude více vyhovovat v běžném provozu, to vám nyní neřeknu,” uvedl.