Dozorčí rada Volkswagenu loni pověřila americkou právní firmu Jones Day vyšetřováním skandálu. Ta zatím nenašla důkazy proti generálnímu řediteli Audi Rupertu Stadlerovi. Odchod Knirsche, který byl předtím šéfem vývoje motorů a převodovek, je však dalším signálem toho, že hlavní luxusní značka Volkswagenu by mohla být zapletena do skandálu hlouběji, než se dříve myslelo, napsala agentura Reuters.

Automobilka Audi v prohlášení uvedla, že Knirsch odchází s okamžitou platností po konzultaci s dozorčí radou. Neposkytla důvod jeho odchodu ani nejmenovala nástupce.

Místopředseda představenstva Audi Berthold Huber v samostatném prohlášení zveřejněném jménem zástupců odborů a dozorčí rady Audi uvedl, že automobilka již na počátku dala jasně najevo, že pokud bude potřeba vyjasnit skandál, nebude brát ohled na velká jména a v případě potřeby bude jednat. „Tento odchod podtrhuje naše stanovisko," dodal Huber.

Knirsch je již čtvrtým šéfem výzkumu a vývoje, který opouští Audi za několik let. V lednu nahradil bývalého nejvyššího technika Audi a skupiny VW Ulricha Hackenberga. Ten odstoupil loni poté, co se objevilo podezření, že byl spolu s dalšími dvěma výkonnými představiteli úzce spojen s vývojem motoru s označením EA 189, který je v centru emisního skandálu.