Kia Rio je konkurentem třeba Škody Fabia. A i když tuzemský model má jasně v prodejích navrch, tak s novou generací, pokud bude nasazena zajímavá cena, by mohly síly trochu změnit těžiště. Neříkáme, že Kia Rio zválcuje Škodu Fabia, na to jsme realisté, ale zajímavá prodejní čísla by mohla vykázat.

Kia Rio

V současnosti prodávaná Kia Rio

FOTO: Martin Žemlička, Novinky

Auto totiž bylo navrženo v americko-evropském prostředí designerů, a jen pod dohledem korejského vedení. Takže je jasné, že vzhled vozu si opět silně přiblížil evropským vozům.

Je to poznat hlavně na přední masce, která je nyní užší a dravější, stejně jako vstup pro chlazení ve spodní části nárazníku. A jestliže dosud mělo rio svými světly takový „vyjukaný“ pohled, nová generace je zamračená, jak závodní jezdec na startu velké ceny. Ale naštěstí i tady všeho s mírou.

Kia Rio (2017)

Kia Rio (2017)

FOTO: Kia

Kia Rio (2017)

Kia Rio (2017)

FOTO: Kia

Jak se nám líbí exteriér, stejně a možná ještě víc se nám líbí interiér. Podle fotografií to vypadá na velký posun co do kvality materiálů i designu. Například navigace HMI (Muman-Machine Interface) má volně stojící displej, jak je to dnes velmi moderní. Vše je jednoduché, ergonomické a uvidíme, jestli se nám to tak bude zdát i při oficiální premiéře, která jen těsně předskakuje pařížský autosalon na začátku října.

Kia Rio (2017)

Kia Rio (2017)

FOTO: Kia

Ano, tam bude mít tento vůz s rozměry 4065 x 1725 x 1450 mm (změna rozměrů proti předchůdci je +15 x +5 x -5 mm) a rozvorem 2580 mm (+10 mm) svou výstavní premiéru a jen den předem jej představí značka novinářům.

Informace o technice zatím nevíme. Pravděpodobně se tady opět setkáme s tradiční motorovou paletou. Objemově nejmenší bude asi litrový 1.0 T-GDI, který ovšem nabídne 88 kW, na což dvanáctistovka zdaleka nedosáhne (55 a 62 kW). Pak má značka také čtrnáctistovku se 74 kW. Diesely bude pravděpodobně zastupovat 1,1 CRDi (55 kW). Uvidíme na přelomu září a října.