Hlavní obsah

Harley-Davidson představil po patnácti letech první nový motor

Milwaukee-Eight je nový a (ne)typický agregát značky Harley-Davidson. Opět jde o vidlicový dvouválec, který bude používán v objemech 1750 a 1870 ccm. Milwaukee-Eight je budoucností velkých motorek H-D.

Foto: Harley-Davidson

Harley-Davidson

Článek

Patnáct let trvalo tradiční americké značce, než se odhodlala k představení nového motoru. To je dost dlouhá doba. Ale konkurence, emise apod. se postaraly o to, aby byl nový agregát řádně otestován a nyní připraven k zástavbě do modelů Street Glides, Road Glides, Electra Glide Ultra Classic a Freewheeler, resp. Ultra Limited, Road Glide Ultra a Tri Glide.

Foto: Harley-Davidson

Harley-Davidson Milwaukee-Eight

Pozor, tohle je důležité! Rozdělení není v tom, jaký objem budou motory mít, ale jaké budou mít chlazení! Nezdá se vám to? Harley je přeci vzduchem chlazený? Vždycky byl, je a bude? Ano máte pravdu, ale tenhle motor šel cestou vylepšeného chlazení hlavy válců. První verze má chlazení olejem, druhá vodou.

Jistě, stále tu je žebrování, stále se chladí to hlavní vzduchem, ale jsou místa, kde bylo zapotřebí dochlazovat. A tak sem vnikly kapaliny.

Co dalšího na motoru najdeme? Tak třeba čtyři ventily na válec. Také je tu jeden nový supermoderní vstřikovač a dvojice zapalovacích svíček pro lepší zažehnutí směsi.

Zajímavý je údaj o průchodu směsi přes ventily – do válce se vzduchu dostane o 50 % víc, než tomu bylo u předchozích agregátů. Také se zvedl kompresní poměr na dosud nevídaných 10,5 : 1.

Foto: Harley-Davidson

Harley-Davidson Milwaukee-Eight

Výsledkem instalace nového agregátu do motocyklů bude nižší spotřeba, vyšší výkon a točivý moment, lepší zrychlení, hladší běh a vyšší spolehlivost.

Samozřejmě s motorem musí přijít velké úpravy samotných motocyklů, protože Milwaukee-Eight není kompatibilní s předchozími agregáty. Změní se tak mnoho, včetně odpružení.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám