Dodávka jako elektromobil je logické řešení nastalé situace. To, že dnes prakticky chybí elektrické dodávky na trhu, i když elektromobily v osobní verzi už jsou, má jednoduchý důvod – akumulátory, které by odvezly větší náklad, jsou logicky rozměrnější, dražší, déle se nabíjí a hlavně snižují užitečnou nosnost auta.

Mercedes zatím oficiálně neřekl, že dodávka je v přípravě. Zatím byl představen pouze maskovaný střední náklaďák Mercedes-Benz Urban e-Truck na bázi modelu Atego a koncept dodávky Mercedes-Benz Vito E-Cell. Ten posledně jmenovaný už má ale za sebou šest let a stále se nic nestalo.

Teď už je to jasné. V rámci výstavby nového amerického závodu v Charlestonu se objevila informace, že tamní výrobní linka bude připravena i na výrobu první sériové dodávky s názvem Sprinter pro americký trh.

Čeká se na novou generaci akumulátorů

Ale stále ještě není auto úplně za dveřmi. Jeho nástup se prý očekává v roce 2018. Největším problémem asi bude dojezd, který bude činit podle odhadů přibližně 200 km. Mercedes tak zcela očividně čeká na nástup nové generace akumulátorů, o nichž se šušká.

Prý během roku 2017 by měly být představeny a ještě tentýž rok naskočit do výroby u většiny velkých dodavatelů, jako je Panasonic nebo LG. Jejich výhody mají být v omezení vzácných kovů (tedy zlevnění), rychlejším nabíjení (za to bude moct nový algoritmus nabíjení) a hlavně ve větší kapacitě (až o třetinu na článek).

Mercedes už prý registruje první zájemce o elektrickou dodávku. Jsou jimi například UPS, Federal Express nebo Deutske Post, která ovšem nedávno začala s výrobou svého vlastního superlevného elektrického vozu. [celá zpráva]