Dopravní společnost Transports Publics Genevois (TPG) a průmyslový gigant ABB začali spolupracovat s výrobcem autobusů, firmou Hess, na přípravě nového dopravního systému, který bude směřovat z ženevského letiště do nové čtvrti Praille-Acacias-Vernet. Ta má mít asi 11 000 obyvatel a stejný počet pracovníků. Denně by linka autobusu 23 měla obsloužit asi 10 000 cestujících.

Princip je založený na extrémním příkonu dobíjecí stanice umístěné v portálu nad autobusem, která je součástí 13 zastávek z padesáti. Příkon této dobíjecí stanice bude 600 kW, což je pětkrát víc, než má rychlonabíječka pro vozidla Tesla. Množství energie, které se dostane do akumulátorů autobusu, bude dostatečné pro dojetí k další zastávce.

Mohl by vás zajímat i autobus s autopilotem. [celá zpráva]

Na obratišti pak autobus bude moci dobít akumulátory na plnou kapacitu během deseti minut. Ženeva tím lokálně ušetří 1000 tun oxidů dusíku za rok, které by vyprodukovaly autobusy s naftovým motorem. A nejen to. Sníží se podél silnice i průměrný hluk, a to o nezanedbatelných deset decibel.

Tento systém je už vyzkoušený. Byl už použit na výrazně kratší lince z ženevského letiště k výstavišti Palexpo. To je ovšem vlastně jen přes dálnici.