Je to specialita právě Fordu Focus RS, který dokáže nabídnout cestujícím možnost projíždět zatáčkou v driftu, aniž by musel mít řidič nějaké velké zkušenosti s řízením. Drift Mode totiž zvýrazní přenos síly na zadní kola a auto tak najednou má větší schopnost se přetáčet. Ostatně jak se jezdí s Fordem Focus RS jsme vám psali už dříve. [celá zpráva]

Jenže v Austrálii mají nejpřísnější postihy pro silniční závody, gumování, sprinty, driftování a podobné legrácky s auty. Jejich zákony dokonce umožňují auto zabavit a stejně tak i řidičák. A zastánci tvrdé linie zákona hlásají, že Drift Mode musí být ve Fordech Focus RS vypnut. Ford samozřejmě na opačnou stranu vyslal informaci, že Drift Mode je v návodu určen jen pro okruhové použití, tudíž nemusí být ve vozech prodávaných v Austrálii vypnut.

Ford v Austrálii přišel už o Line Lock

Každý, kdo by jej totiž použil na veřejné silnici, by jej provozoval v rozporu s použitím, tudíž by za to Ford nenesl zodpovědnost. Jenže říkejte to mravokárcům. Ti se bojí, že silničním chuligánům to bude jedno a stejně to budou používat. No řekněte sami, když by na silnici nedoporučoval driftovací mód zákon ani výrobce, použili byste ho?

Každopádně Ford má už jednu takovou zkušenost s australskými zákony. Musel totiž u modelů Ford Mustang odstranit funkci Line Lock, která dokáže zablokovat přední kola, aby ta zadní dokázala pořádně gumovat.