Obě značky berou jako skvělý výsledek, že zvýšily svou prestiž na světových trzích a dokonce plánují být luxusnější a dražší. Jenže to může fungovat někde v Evropě, ale ne v Číně. Tady musí být auto buď superdrahé, nebo superlevné. A tak Kia a Hyundai připravují SUV určené pro čínský trh, která budou mít většinu dílů čínské provenience a budou smontována v Číně. Huyndai představí auto už letos, Kia příští rok.

Tenhle krok soustředěný na čínský trh se dal už dávno očekávat. Vždyť podobně, jako Kia postavila designérské středisko a celou evropskou centrálu ve Frankfurtu nad Mohanem, teď je ve městě Yantai v Číně celé vývojové centrum.

Čínské výrobky mají jít oficiálně jen na čínský trh, ale před nedávnem se proslechlo, že korejské vedení začalo přemýšlet nad situací, kdy v Evropě si skvěle vede Dacia a čínské značky se sem budou snažit během dvou let proniknout ve velkém. První vlaštovkou je firma Nanjing Automobile Group, která se s bývalou britskou značkou MG vrátila na britské ostrovy, kde na autosalonu v Londýně tento víkend představila evropskou verzi jejich crossoveru MG GS. [celá zpráva]