Na vozy Tesla se čeká dost dlouho, protože jsou to prostě krásná auta plná nejmodernější elektroniky, technologií a nejekologičtějšího provozu.

Bohužel se ukázalo, že elektronika znamená i spoustu problémů. Tesla Model S se na americkém trhu drží na nelichotivé špičce v poruchovosti, někteří majitelé uvádějí, že více stojí v servisu než u nabíjecí stanice.

Zde najdete představení Tesly Model X 

Nový Model X, tedy velký crossover s dveřmi otevíratelnými vzhůru, začíná vykazovat všechny známky kvalitativně slabého vozu. Zákazníci začínají ukazovat na nové a nové chyby, a značka ujišťuje, že jde o jednotlivé kusy a nikoliv o typické poruchy u všech vozidel.

Jenže informace hovoří jinak. Posuďte sami, na co všechno si zákazníci stěžují:

  • Tesla se například chlubí nahoru výklopnými zadními dveřmi, které mají hromadu senzorů, aby nedošlo ke kontaktu se stěnami nebo jinými vozy. Bohužel se zdá, že senzory si berou často volno a typickým problémem nových aut jsou tak odřené dveře.
  • Přední dveře se často nechtějí otevírat zvenčí. Prostě se odmítají odjistit a lze to udělat jen zevnitř.
  • Infotainment je komplet celý na ohromném tabletu uprostřed vozu. Ten je krásný, elegantní, ale bohužel po několika desítkách ujetých kilometrů začíná poblikávat a obraz zamrzá.
  • Vůz má polovičního autopilota. Zdá se však, že ten odmítá občas poslušnost.
  • Otevírání oken má několik problémů. Některé byly mechanického rázu, někde byl kus plastu, který znemožňoval dovření, okna byla špatně usazená, jindy byla chyba v elektronice.
  • Tvar čelního lepeného skla vytváří dojem zdvojení vidění, zvlášť při noční jízdě. Dochází tak k výrazné únavě očí.
  • Klimatizace a vyhřívání jsou málo dimenzovány. V autě se tak nedá dobře udržet zvolená hodnota teploty.
  • Nedávno testy odhalily problémy se zadními sedadly, která se při nárazu sama sklápěla.

Podobných chyb je víc než dost. Majitelé Modelu X zahlcují internet svými zprávami o tom, jak se nemohli dostat do vozu, a protože potřebovali odjet, nakonec přes spolujezdce nastoupili, ale museli za jízdy držet dveře, nebo že se každých pár metrů zatahovala sama elektronická parkovací brzda…

Tesla stále říká, že všechny problémy jsou individuální a řeší je tak i s každým jednotlivým zákazníkem. Podle reakcí na světových sítích se však zdá, že Tesla Model S už nebude nejporuchovějším vozem USA. Jeho sourozenec Tesla Model X ho předběhne.