Tak vysoké procento je zarážející, podrobnosti průzkumu ovšem nejsou k dispozici. Dojíždět v létě „zimáky” nebo na nich jezdit celoročně přináší několik bezpečnostních, finančních a komfortních nepříjemností, o kterých je dobré vědět.

Zimní pneumatika má měkčí směs, takže při teplotách nad sedm stupňů Celsia ztrácí své jízdní vlastnosti - auto je méně stabilní a má delší brzdnou dráhu. Při brzdění z osmdesátikilometrové rychlosti je rozdíl 8 (i více) metrů. Na mokré vozovce je to dvojnásobek!

Vyšší spotřeba i hluk

Kvůli vyššímu valivému odporu - zimní gumy se na rozpálený asfalt přilepí - se i zvyšuje spotřeba paliva, zhruba o pět až deset procent.  V létě se také zimní pneumatiky více opotřebovávají a často jsou hlučnější. Navíc po provozu v létě je takováto pneumatika ztvrdlá a pro zimní měsíce se už nehodí.

Pokud jezdíte velice málo, dvakrát měsíčně z vesnice do vesnice, lze nad dojížděním pneumatik přimhouřit oči. Měli byste si být ale vědomi horších jízdních vlastností a přizpůsobit tomu i svou jízdu. Kdo ale jezdí více, zbytečně riskuje a stejně mnoho peněz neušetří. Nelegální to ale není.