Dnes už je jen v USA svoláno do servisů přes 19 miliónů vozidel, která mají vadné airbagy firmy Takata. Ovšem další milióny jsou v Evropě i v Asii. Ještě v červnu jich bylo celosvětově 36 miliónů, ale to přišly další svolávací akce několika značek, jako třeba Toyoty, kde bylo potřeba podruhé svolat 1,4 miliónu vozidel. Takata se problému nezříkala a představitelé firmy pokorně kývali, že za to můžou oni, ergo jejich subdodavatelé.

Jenže se zdá, že Takata je v tom namočená mnohem víc, než se zdá. Soud s touto firmou totiž přinesl interní dokumentaci a korespondenci, která ukazuje, že minimálně od roku 2001 do roku 2010 věděli inženýři o problémech s airbagy. Testování těchto záchranných systémů nevycházelo tak, jak mělo. Ovšem zákazníkům byly prezentovány jiné výsledky, než které v testech vyšly. To se podařilo ze soudního spisu zjistit americkému Wall Street Jouralu. Pokud by to byla pravda, šlo by o neuvěřitelný podvod, který by Takata těžce odskákala.

Takata se ale hájí, že tyto testy, které se u soudu prezentují proti ní, nejsou přitom s případem ani s vadnými výrobky nijak spojené.

Už dnes má Takata, která vyrábí airbagy i v České republice, o jednoho zákazníka méně. Po druhé svolávací akci přestala od ní odebírat airbagy Honda.