Určitě jste se někdy setkali s pangramem (věta s kompletní českou diakritickou sadou) „Příliš žluťoučký kůň úpěl ďábelské ódy“. Jak krásně se to hodí k dnešnímu žluťoučkému oři Nissanu GT-R Skyline V-Spec upravenému australským Mercury Motorsportem.

Pátá generace Skylinu GT-R, uvedená v roce 1999, byla označena odborníky za nejlepší auto, které opustilo výrobní linky japonských automobilek. Auta se dnes vyvažují zlatem a spousta z nich se ukrývá v hlubokých garážích, kde je jejich majitelé leští a hýčkají, protože cena jen roste. A cena tohoto vozu vzrostla několikanásobně, a to ne proto, že by čas pracoval pro něj, ale kvůli tomu, co bylo do vozu nacpáno.

Nissan GT-R Skyline V-Spec Mercury Motorsport

Nissan GT-R Skyline V-Spec Mercury Motorsport.

FOTO: lowdown.com

Nissan GT-R Skyline V-Spec Mercury Motorsport

Nissan GT-R Skyline V-Spec Mercury Motorsport.

FOTO: lowdown.com

Historie vozu je přebohatá. Nebudeme ji vypočítávat celou. Jen vám ukážeme řadu, která představuje změny výkonu auta v koních v běhu let: 940 > 1100 > 850 > 1000 hp. Všechny změny jsou samozřejmě dány pořádným nadopováním nitra.

Poslední verze má označení Nitto 3.2 stroker kit, kde je motor vlastně kompletně nový. Modifikovaný je blok motoru, nové jsou písty, pístní kroužky, ojnice, vačky, ventily i výfukový systém. Samozřejmě byl upraven i celý podvozek, a to pomocí ATTESA E-TS Pro systému, což je závodní elektronické rozdělování výkonu na všechna kola.

Nissan GT-R Skyline V-Spec Mercury Motorsport

Nissan GT-R Skyline V-Spec Mercury Motorsport.

FOTO: lowdown.com